11 Temmuz 2019 Perşembe
Arama motoru webmaster araçları
Google webmasterlar için geliştirdiği webmaster tools ile internetteki arama motorunu her bir web sitesi için bireyselleştirdi. Web site yöneticileri web sitelerinin tanıtımıyla ilgili çalışmaları yaparken arama motorlarınında talep ettiği kriteleri sağlamakla sorumlu tutulmuş oldu. Bu sayede tüm arama motorlarıyla, web site yöneticileri ortak bir çalışma içerisinde adapte oldular. Nitekim son kullanıcıyı en doğru arama sonucuna ulaştırmak her arama motorunun gerçek amacıydı.Büyük arama motorlarının haricinde (google,bing,ask,yahoo,yandex vs.) diğer arama motorlarında webmaster araçları sayfası geliştirilmemiş. Bu diğer arama motorlarında da tüm arama motorlarıyla ortak bir kritere tabi olduklarını görmekteyiz. Örneğin açık dizin projesi DMOZ kayıtları gibi. Sonuçta bahsedilen en doğru arama sonucu mantığına göre tüm arama motorları bu kriteri kabul etmiş gibi görünüyorlar. Öyleyse webmasterlar da bu kriterlere olabildiğince yakınlaşma, içerisinde bulunma gayretinde olmalıdırlar.
Webmasterlar tüm bu kriterleri hem başlangıç hem de profosyenel olarak tek bir çalışma ile sağlayabilirler. Dünyanın en büyük arama motoru kimdir sorusuna hiç düşünmeden google diyebiliyorsak, google' ın en iyi arama motoru olduğunu diğer arama motoru siteleride kabul ediyor demektir. Bu tüm arama motorlarının google kriterlerini göz ardı edemeyeceklerini bizlere söylemektedir. Sayfamızın arama motoru optimizasyonunu google' a göre yapar ve bu yönde de geliştirirsek bu gelişimler diğer arama motorları tarafından da dikkate alınır ve sonuç verir.
Google' ın siteniz hakkında yönlendirmeleri ve uyarıları
Google web siteniz hakkında hatalar ve ipucuları vermektedir. Eğer siz google' ın bu araçlarını kullanmıyorsanız önce buradan başlayın. Bu yönergelerle web sitenizi en iyi google optimizasyonu çevresine sokmuş olursunuz. Bir süre sonra bu çalışmalarınız sonuç verecektir. Bu araçlar sitenizin genel içeriğiyle alakalı aynı zamanda da barındırma ve performansla alakalı bilgiler sunmaktadır. Eğer sitenizde erişim sorunlarıyla karşılaşıyorsa bunu size bildirir. Siz kullandığınız araçlarla web sitenizde kullanıcıların haraketlerine bağlı olarak web sitenizin sayfalarındaki istatistiklere bağlı olarak geliştirebilir, olumsuz sonuçlara sebeb olan fazlalıkları kaldırabilirsiniz.Webmaster tools kullanırken hata giderme ve web sitesini geliştirme
Yukarıdaki resimde google bot siteyi taradığında karşılaştığı 404 (sayfa bulunamadı) hatası döndüren sayfaların adetini vermiştir. Burada sitenizde kırık link olarak tabir edilen, bulunamayan sayfaların adetini görmekteyiz. Böyle bir durumda yapmamız gereken;
- linkleri düzeltmişsek google' a bunu düzeltildi olarak bildirmek.
- eğer linkleri kullanmayacaksak google bu bulunamayan sayfaları taramayı bir kaç sefer sonra bırakacak ve kayıtlarından silecektir.
- bir hatayla karşılaştınız, istenmeyen bir durum söz konusu ise 301 yönlendirme kullanabilirsiniz Bkz. meta 301 Redirect
Link Hata Düzeltme |
Sayfa eksikliklerini gidermek ve geliştirmek
Google' ın Analytics aracı bizlere sayfalarımız hakkında bilgi de vermektedir. Örneğin form elemanlarının bulunduğu üyelik sayfasındaki süre, ziyaret sayısı kodlamalarımız, tasarımımız hakkında fikir verebilmektedir.
Sayfa istatistikleri |
Bitirirken; Eğer google' a önem verir, bu arama motorunu kendi sahip olduğunuz platform olarak görürseniz web sitelerinizi google' a optimize etmekte zorlanmazsınız. Aynı zamanda diğer arama motorları için aranılan kriterleri yerine getirdiğiniz anlamına gelir. Siz google olsaydınız ne yapardınız? Google' ı anlamak sıkı bir takip ve güncel çalışmalarla mümkün. İstenilen sonucu bu sayede alabileceğimiz de şüphe yok. Bir sonraki makalede görüşmek üzere...
Bunu Paylaş :
comment 0 Yorum
more_vert*Lütfen yanlızca yazı ile ilgili yorumlar yazınız.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.
*Bir Google Hesabınız yoksa Yorumlama Biçimi seçeneklerinden "Anonim" tıklayıp yorum yapabilirsiniz.