11 Temmuz 2019 Perşembe
Web sitesine gelen ziyaretçileri iyi analiz etmek için bazı istatistiklere ihtiyaç duyarız. Bu istatistiklerin oluşabilmesi için bir takım veriler gereklidir. Mobil ziyaretçi, Nereden geldiği, Hangi kelimelerle yönlendirildiği, Reklam ziyaretçisi mi yoksa arama motoru ziyaretçisi mi vb. gibi sonuçları görmek web sitemiz ve özellikle e-ticaret siteleri için önemli istatistiksel verilerdir.
Daha sonra bu veriler kullanılarak kullanıcıları yönlendirebilir, sitemiz üzerinde arama motoru optimizasyonu dahil bir takım değişiklikler yapabiliriz.
Utm Builder Nedir?
Linkerimize birkaç kod ekleyerek yeni bir link oluşturma ve bu yeni link ile yukarıda bahsettiğimiz kullanıcı verilerini analiz sonuçlarında görüntülememiz için yardımcı bir uygulamadır. Google tarafından tavsiye edilen bu uygulama Google Analytics için geliştirildi. Reklamlarımızı doğru analiz etmemiz için linklerimize 5 adet parametre ekleyerek sonuçları Google Analytics' te görmemiz mümkün. Kısaca reklam linklerimiz için etiketleme sistemidir.
UTM Builder Parametreleri
5 adet parametre vardır. Parametrelere etiket de diyebiliriz. Bu etiketlerden link oluşturulurken 3 tanesi zorunludur. Zorunlu etiketler istatistikleri elde ederken Google Analytics' de görüntüleyeceğiniz verilerdir. Kaynak, Tıklama Türü(reklam yada direk), Kampanya adı zorunlu etiketlerdir.
Etiket-Parametre | Açıklama |
---|---|
Kampanya Kaynağı (utm_source) | Link kaynağı; Arama motoru, mail, sosyal ağ gibi. Örnek: utm_source=facebook *Giriş Zorunlu |
Kampanya Aracı (utm_medium) | Linkimizi paylaşacağımız yere göre değişir, bir reklam mı? yoksa backlink mi? cpc yazarak reklam olduğunu belirtiyorum. Örnek: utm_medium=cpc *Giriş Zorunlu |
Kampanya Adı (utm_campaign) | Linkiniz için bir kampanya adı belirleyin böylece linklerinizi birbirinden ayırmış olursunuz. Örnek: utm_campaign=yuzde-elli-indirim *Giriş Zorunlu |
Kampanya Terimi (utm_term) | Ödeme yapılan kelime türü veya link için arama kelimeleri Örnek: utm_term=bayan+giyim |
Kampanya İçeriği (utm_content) | Url' nizin ne ile oluşturulduğu hakkında bilgi verebilirsiniz. Bir banner mı yoksa text bir reklam mı? Örnek: utm_content=bannerreklam veya utm_content=textreklam |
Etiketli linkler oluştururken elle oluşturmanızı tavsiye etmiyorum. Google UTM BUILDER aracını kullanarak oluşturmanız hata yapmanızı önler. Yukarıda anlatılanları uygularsanız linkiniz aşağıda oluşak, oluşan bu linki kopyalayarak kullanabilirsiniz.
Google Analytics' de Sonuçları Seyretmek
Genel Bakış sekmesinde o an siteye girenleri vermiş olduğunuz kampanya kaynağı etiketiyle görebilirsiniz.
Örneğin bir haftalık verdiğiniz facebook reklamlarınızı etiketler ile kaç kişi ziyaret etmiş, ne kadar süre vakit geçirmişler hatta e-ticaret verileri kullanarak alış-veriş yapmışlar mı hepsini görebilirsiniz. Bu konuya değinmişken vakit bulduğum bir ara E-ticaret için dönüşüm verilerini izlemeyle alakalı bir yazı yazayım.
Tıklamaları görmek için; Edinme > Tüm Trafik > Kaynak / Araç sekmesinde linkten gelen tıklamaları görebilirsiniz.
Kitle, Davranış ve Dönüşümler sekmelerinde bir çok sonuç görebilirsiniz. Hoşçakalın.
Bunu Paylaş :
comment 0 Yorum
more_vert*Lütfen yanlızca yazı ile ilgili yorumlar yazınız.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.
*Bir Google Hesabınız yoksa Yorumlama Biçimi seçeneklerinden "Anonim" tıklayıp yorum yapabilirsiniz.