11 Temmuz 2019 Perşembe
Herhangi bir iş ve görev de son zamana kadar bekliyorsanız ve ertelemekten acele bir iş çıkartarak hem düzeni bozuyor hem de düşüncelerinizi işinize yansıtamıyorsanız iş planlamasında 10 altın kuralı uygulayarak erteleme ve yumurta kapıya gelince işe başlama probleminden kurtulabilirsiniz. Nedir bu 10 altın kural?
Ortaklar Belirleyin
Yapmanız gerekenlere çevrenizi dahil ederseniz cayması zor olabilir. Planladığınız veya yapmanız gereken işi çevrenize anlatarak işin modelini, aşamalarını ve bittiğinde sonucu açıklayarak izah edin. Bu sayede toplantı ortamı yakalar hem işinizi hem kendinizi geliştirebilirsiniz. Anlattığınız kişi de işinize hakimse gelişmeleri takip edecek ve size yol göstererek yardımcı olacaktır. Hatta çevrenizde bunu sağlayacak kişilerle işinizi konuşmanız size ekstra faydalar da sağlar.25' e 5 Kuralı
Belirli aralıklarla mola vererek işinize olan konsantrasyonu sağlayabilirsiniz. Sıkıcı ve zor olan işlerde 25 dakika iş 5 dakika mola vererek işi parça parça tamamlayarak kendinizi zorlayın.Deadline (Bitiş Zamanı)
İşe ve kendinize bitiş süreleri tayin edebilirsiniz. İşin toplam saat ya da gün süresi belirleyip günlük periyodlarda plan dahilinde işinizi bitirme süresi hedefleyin.Zeigarnik Etkisi
Zeigarnik Rus bir psikolog tarafından öne sürülmüş iş ilişkilerimizdir. Yarıda kalan işlerin bitmiş işlere göre daha hatırda kaldığını savunur. Bu nedenle bir işe başlamak o işi bitirmek demektir aslında. Bu nedenle ertelemek yerine bir an önce başlangıç yapmayı hedeflemeniz gerekmektedir.Attığınız her adımdan sonra, sonra ki adımınızın hayalini resmedin.
Parçalara Ayırma
İşinizi öncelik sırasına koyarak parçalara ayırın. En önemli ve önce bitirmeniz gereken ödevler belirleyin. Parçalara ayırdığınız işinizi belirlediğiniz deadline(bitirme çizgisi-zaman) sonuna kadar tamamlayarak işinizi parça parça tamamlayın. Büyük işler parçalara ayrılarak düzenli olarak yapıldığında daha az sorunla karşılaşıldığı bilinmektedir.Bölünme
Çevresel düzenlemelerden tutun da, işinizi bölecek kişilere kadar her şeyi önceden halledin. Titiz biriyseniz masanızı, odanızı, evraklarınızı işe başlamadan önce hazır hale getirin. Çevrenizde ki kişilerle randevularınızı, görüşmelerinizi işinizi bölmeyecek şekilde düzenleyebilirsiniz.Venn Diyagramı
Genelde örnek olarak General Electric pazarlama müdürü Beth Cornstock' un iş modeli tavsiye edilmektedir. Beth işe başlamdan önce venn şemaları çizermiş. Bunun için 3 adet çember çizip ilkine "yapmam gerekenler", ikincisine "yapmayı sevdiklerim", üçüncüneyse "yapmaktan nefret ettiklerim" yazar, işin alt maddelerini bu tabloya yerleştirip, "yapılması gerekenler" ve yapmayı sevdiklerim" kümelerinde kesişenlerden başlarmış.Benim tavsiyem öncelikli olarak önem sırasıdır. Daha sonra zor olanlardan başlayarak işi kolaylaştırma modelini benimsemektir. İş zordan kolaya gittikçe hem tecrübeniz artacak hem de çıkacak sorunlara karşı uzman bir yaklaşım kazanmış olacaksınız.
3 Dakika Kuralı
Ertelediğiniz işleriniz için aklınıza emir verin! "Bir şeyi yapmak için veya bu işe başlamak için 3 dakikan var" gibi. Bu şekilde yola çıkarak kendinizi de çalışmaya alıştırabilir ve bedeninize söz geçirmeye başlayabilirsiniz.Bitenler Listesi
İşe başlamadan önce planladığınız yapılacak listesi gibi günün sonunda da bugün biten işler listesini yazın. Bu sayede durumunuzu kontrol edebilirsiniz. İşin ne kadar vakit aldığını, ne kadar ileri de ne kadar geri de olduğunuzu tespit edebilirsiniz. Ayrıca günün sonunda çalışma disiplininizi de ölçersiniz. Biten işler listesi sizi ekstra olarak daha güçlü kılacak ve özgüven de kazandıracaktır.Büyük Ödül
İşinizi tamamladığınızda, hedeflerinizi gerçekleştirdiğiniz de kendinizi ödüllendirin. Bu sonra ki işleriniz için sizi ekstra motive edecektir.Başka bir yazıda görüşünceye dek hoşça kalın :)
Bunu Paylaş :
comment 0 Yorum
more_vert*Lütfen yanlızca yazı ile ilgili yorumlar yazınız.
*Yazının konusu dışında iletmek veya sormak istediğiniz bir şey varsa iletişim formunu kullanın.
*Bir Google Hesabınız yoksa Yorumlama Biçimi seçeneklerinden "Anonim" tıklayıp yorum yapabilirsiniz.